Home staging – co to właściwie jest


Home Staging polega na przygotowaniu nieruchomości do sprzedania lub wynajmu. Celem takiego przygotowania jest zainteresowanie jak największej liczby oglądających nieruchomość a przez to przyspieszenie sprzedaży lub wynajmu za możliwie najwyższą cenę, przy możliwie minimalnym zaangażowaniu środków finansowych.
Ale uwaga! Home Staging to nie jest architektura wnętrz. Nie chodzi nam przecież o to aby ponieść duże nakłady finansowe w sprzedawanej bądź wynajmowanej nieruchomości, ale aby stworzyć wrażenie przyjaznego, ciepłego miejsca. Luksusowy fotel ze zdobieniami

Dlaczego? Dlatego że ludzie nie kupują ścian, tylko swój dom, czyli miejsce gdzie chcą czuć się szczęśliwi i spokojni. Nie każdy posiada oko architekta, aby dostrzec w zagraconej przestrzeni to właśnie miejsce które zapewni bezpieczną przystań dla rodziny.

Skąd wziął się Home Staging?

Home staging zapoczątkowany został w USA w 1972r przez Barbarę Schwarz, projektantkę wnętrz. Później w 1995r w Wielkiej Brytanii dzięki programowi „House Doctor” który przez 12 lat był emitowany w TV5, amerykanka Ann Maurice, wprowadziła Home Staging do Europy.
Badania na rynku amerykańskim wskazują skuteczność w skróceniu czasu sprzedaży (przeciętnie o 40%) a także w zwiększeniu realnej wartości nieruchomości (z badań Barbary Schwarz, światowej pionierki home stagingu po jego zastosowaniu oferowana cena zakupu wzrastała przeciętnie o 10%) pomimo iż jednym z podstawowych założeń home stagingu jest działanie niskokosztowe.

Home Staging a architektura wnętrz

Zastanawiasz się na pewno czy home staging nie jest bynajmniej tym samym co architektura wnętrz. Odpowiedź jest jedna – nie jest. Spróbujmy wykazać istotne różnice pomiędzy tymi dwiema usługami.
Usługa architektury wnętrz polega na wykonaniu wizualizacji wnętrza, które będzie w 100% odpowiadało zapotrzebowaniu klienta, przy czym koszt wykonania tejże usługi jest kwestią drugoplanową. Najważniejszy jest efekt końcowy. Można by powiedzieć że cel w tym przypadku uświęca środki i jest w tym niemało prawdy. Zatem głównym celem pracy architekta jest zadośćuczynienie potrzebom i estetyce klienta. sypialnia przed i po home stagingu
W Home Stagingu natomiast jest akurat odwrotnie. Koszt wykonania usługi musi być stosunkowo niskonakładowy gdyż głównym celem tejże usługi jest sprzedaż lub wynajem nieruchomości. Aby tego dokonać, należy zastosować techniki wywodzące się z różnych dziedzin: gra kolorów, światła, ogólny ład, wykorzystanie sztuki budowlanej, efektów fotograficznych itp. Przy czym drugorzędną kwestią jest tu zadowolenie klienta. Home stager Poznań brzmi nieprzyjaźnie? Być może, ale tylko na pierwszy rzut oka. Jeśli klient jest zdeterminowany co do osiągnięcia celu, który w tym przypadku jest sprzedaż lub wynajem nieruchomości, to skupiony na tym celu wie, że musi zaufać home stagerowi.

Dlaczego warto skorzystać z usług home stagera

1. Jest osobą która spojrzy na mieszkanie z dystansem,
2. Można wykonać niezbędne remonty przy okazji Home Stagingu,
3. Przeprowadzony home staging jest często argumentem dla kupującego iż usterki ukryte także został naprawione

Ponadto co zostało wielokrotnie potwierdzone

Profesjonalnie wykonany Home Staging znacznie przyspiesza sprzedaż lub wynajem nieruchomości